Geschreven door Denise en Manon

Waarom wij chat gebruiken voor de servicedesk

Waarom wij chat gebruiken voor de servicedesk

In de huidige wereld draait alles om snelheid, efficiëntie en gemak. Voor onze Servicedesk, die drukke apotheken bedient met technische support, hebben we gekozen voor combinatie van chat, mail en WhatsApp als onze communicatiekanalen. Soms stuit dit tegen weerstand, wat we heel goed begrijpen. In dit blog willen we je graag meenemen in de redenen delen waarom het moderne communicatiekanaal chat de voorkeur verdient boven de traditionele telefoon.

Snelle reactie en tijdwinst

Als je een vraag of een probleem hebt is het heel fijn dat je direct wordt geholpen. Zeker in deze drukke tijden in de apotheek. We zien dat steeds meer apothekers dagelijks meedraaien aan de balie doordat het assistententekort aldoor oploopt. En we kennen de slagen van de zweep,  want we hebben bijna allemaal in de apotheek gewerkt. Daarom bieden we de apotheek de mogelijkheid om via chat direct contact met ons op te nemen. We zien dan ook direct je berichtje binnenkomen. Dit is in tegenstelling tot de telefoon. In het verleden hebben we gemerkt dat bellers snel in de wacht kwamen te staan en we ze dus niet direct konden helpen. Met de chat kun je direct communiceren met een toegewijde Recept Locatie Specialist. Dit resulteert in een onmiddellijke respons (we streven naar binnen 1 minuut!) en bespaart zowel de gebruikers van onze software als ons servicedeskteam waardevolle tijd.

WhatsApp

Naast onze website-chat hebben we ook Whatsapp in het leven geroepen. Op deze manier kun je ons nog makkelijker en sneller een berichtje sturen, zelfs met een foto of video erbij wanneer dat nodig is. Handig hè?

Multitasking en maximale effectiviteit

Het gebruik van chat stelt dus onze gebruikers en Recept Locatie Specialisten in staat om efficiënter te multitasken. In de apotheek ben je continu bezig met patiënten aan de balie en de rinkelende telefoon en het telefoongesprek die daarop volgt. Dankzij chat kun je doorgaan met andere belangrijke taken terwijl ze communiceren met onze servicedesk. Dit verhoogt de efficiëntie en zorgt ervoor dat kostbare tijd optimaal benut wordt.

Schriftelijke documentatie en probleemoplossing

Een ander voordeel van chat is de mogelijkheid om gesprekken schriftelijk te documenteren. Dit is vooral handig bij complexe vragen of problemen waarvoor mogelijk verdere opvolging nodig is. Met chat kunnen zowel de apotheken als onze Recept Locatie Specialisten het volledige gesprek teruglezen en alles vastleggen. Zoals receptnummers, afbeeldingen van dingen die misgaan en andere relevante details. Dit bevordert een betere probleemoplossing en helpt bij het opbouwen van een waardevolle kennisbank voor toekomstige referentie.

Prioriteren

Met de chat zien we direct welke problemen er binnenkomen en kunnen we hier ook een prioriteit aan hangen. Als we zien dat een apotheek helemaal niet verder kan omdat Recept Locatie op de een of andere manier werkt, kunnen we die voorrang geven. Een andere apotheek die bijvoorbeeld een tekst aangepast wil hebben kunnen we dan daarna helpen. Hier hebben we dan ook de tijd voor, om er even samen goed over na te denken!

Toch bellen?

Dat kan natuurlijk altijd nog. Maar we draaien dan de rollen even om. Wij bellen jou, in plaats van jij ons. Vraag gewoon in de chat of je gebeld kan worden en op welk nummer je het snelst te bereiken bent. Het kan zijn dat we dan in voorbereiding op het bellen je vast wat vragen stellen, zodat je alle voorbereidingen/documentatie bij de hand hebben. Dan kunnen we je heel doelgericht helpen!

Ons servicedesk-superheldenteam

En als we het hier toch over hebben willen we heel graag even stil staan bij het topteam dat we nu hebben staan. We hebben flink geïnvesteerd in een goed team. Op onze servicedesk hebben we 4 toppers, die elke dag voor jullie klaar staan. Bijna allemaal hebben we zelf in de apotheek gewerkt en snappen daarmee heel goed de processen van de software die jullie in de apotheek gebruiken. We zien ook dat steeds meer gebruikers de Servicedesk via chat en whatsapp weten te vinden en ook goede ervaringen hebben. We sturen na afloop altijd een klein onderzoekje over hoe goed je geholpen bent. Hier scoren we een 9 op! Daar zijn we trots op. Ondanks dat willen we minimaal op dit niveau blijven en zelfs verbeteren. Uiteraard wordt de servicedesk ook ondersteund door ons techteam! Wil je meer van ons weten, klik dan op deze pagina en ontmoet ons team!

We hopen dat het duidelijker is waarom wij chat gebruiken voor de servicedesk. Ons doel is ervoor zorgen dat de gebruikers van Recept Locatie de software zo goed en efficiënt mogelijk kunnen gebruiken met een fijne service daarom heen! Wil je ons spreken? Start dan een chat op deze pagina of stuur ons een WhatsApp door hier te klikken.

Ontwikkelkamer

Meer interessante nieuwsartikelen