Bij Apotheek Partners begrijpen we dat efficiëntie en betrouwbaarheid cruciaal zijn voor jouw apotheek. Daarom hebben we een gestroomlijnd proces ontwikkeld om Recept Locatie binnen slechts zes weken te implementeren, met uitgebreide nazorg om ervoor te zorgen dat alles soepel verloopt. Ongeacht welk AIS je gebruikt. In dit blog nemen wij, Maud en Manal, je graag mee in hoe dit proces er in grote lijnen uitziet. We bespreken per week wat er gebeurt in aanloop naar de dag van livegang.
6 weken van tevoren
Telefonische introductie, intake en hardware bestellen
Na het ondertekenen van de offerte bepalen wij, op basis van de locatie van jouw apotheek, wie jouw persoonlijke relatiemanager wordt. Eén van ons neemt daarna telefonisch contact met je op. Tijdens dit gesprek leggen we het implementatieproces uit en plannen we een kennismakingsgesprek op locatie. We vragen je om een intakeformulier in te vullen en de benodigde hardware te bestellen. Dit omvat onder andere de server, mobiele webscanner en de printer voor het printen van barcode labels.
5 weken van tevoren
Kennismaking in de apotheek en afhaalkast indelen
Wij bezoeken jouw apotheek om het huidige logistieke proces te bespreken en te optimaliseren voor de implementatie van Recept Locatie. We maken vervolgafspraken en zorgen ervoor dat je alle benodigde informatie en documenten ontvangt.
4 weken van tevoren
Online check-in, benodigdheden bestellen en labels printen
Tijdens deze week richt je de afhaalkast in en zorg je ervoor dat alle benodigde kantoorartikelen, zoals bakjes en tussenschotjes, op hun plaats zijn. Daarnaast bekijk je onze instructievideo’s om je team voor te bereiden op de livegang.
3 weken van tevoren
Installatie en serverconfiguratie
Onze gecontracteerde installatiepartij komt langs om de hardware te installeren en de server te configureren. We testen de AIS-koppeling en zorgen ervoor dat alles klaar is voor de livegang.
2 weken van tevoren
Mijn Webscanner activeren en testen
Aan de hand van onze uitlegvideo’s en met de hulp van onze servicedesk ga je Mijn Webscanner installeren en testen. Dit is onze software voor de mobiele webscanner en is een essentieel hulpmiddel voor een efficiënt werkproces.
1 week van tevoren
Laatste check-in en apotheekteam voorbereiden
Nu gaat het bijna gebeuren! Om ervoor te zorgen dat we niks vergeten zijn, nemen wij nog een keer online contact met je op. Daarnaast delen we verschillende instructievideo’s voor het apotheekteam om zich optimaal voor te kunnen bereiden.
We gaan live!
Op de dag van de livegang komen we naar jouw apotheek om ondersteuning te bieden. We helpen je team met het scannen van recepten en beantwoorden alle vragen. Na de livegang plannen we direct een online nazorgafspraak om de voortgang te evalueren en eventuele optimalisaties door te voeren.
Nazorg
Onze inzet eindigt niet bij de livegang. We bieden uitgebreide nazorg om ervoor te zorgen dat alles naar wens blijft functioneren. Tijdens de nazorgafspraak bespreken we de optimalisatie van de koppelingen en introduceren we eventuele aanvullende modules die jouw apotheek nog efficiënter kunnen maken.
Bij Apotheek Partners streven we ernaar om jouw apotheekteam meer tijd te geven om zich in te zetten als geneesmiddel-experts en de communicatie met de patiënt te versterken. Met onze bewezen implementatie methode en aandacht voor nazorg, kun je erop vertrouwen dat de overgang naar Recept Locatie soepel en succesvol verloopt.
Nieuwe software kan spannend zijn
Veranderingen is een onderwerp waar wij dagelijks mee bezig zijn, omdat wij nieuwe software in de apotheek implementeren. We merken dat veranderingen altijd een beetje spannend zijn. Om deze reden zijn we er eens goed ingedoken: waar komt dit spannende gevoel vandaan? Wat kunnen we doen om hierin te ondersteunen? En hoe kunnen we er voor zorgen dat de verandering toch succesvol is en ook als prettig wordt ervaren. Dit lees je hier in ons andere blog.