Is medicijnbezorging vanuit jouw apotheek een onoverzichtelijke en tijdrovende klus? Stapels A4’tjes met adresetiketten, eindeloze telefoontjes van patiënten die vragen waar hun medicatie blijft en handmatig geplande routes die niet altijd even efficiënt zijn? Dat kan eenvoudiger en leuker met de Bezorgmodule van Recept Locatie! Het is een slimme, gebruiksvriendelijke tool die het volledige bezorgproces automatiseert en stroomlijnt. Geen gedoe meer, maar rust en overzicht. Om het gemakkelijker voor je te maken, hebben we hieronder 5 redenen op een rijtje gezet waarom jouw apotheek de Bezorgmodule zou moeten gebruiken.

1. Rust en overzicht voor het apotheekteam

Vanaf het moment dat een recept in de apotheek komt tot het moment dat het bij de patiënt op de deurmat ligt, biedt de Bezorgmodule volledige transparantie in de status van het bezorgrecept. Het apotheekteam kan elk stapje in het proces volgen via de pop-up van Recept Locatie en dit geeft rust en overzicht. Denk bijvoorbeeld aan de status ‘Recept aangemeld voor bezorging’, ‘Recept meegenomen voor bezorging’ en ‘Bezorgd bij de buren’.

2. Minder telefoontjes naar de apotheek

Door de realtime statusupdates naar de patiënt via mail, sms en het patiëntportaal Mijn Recept Locatie, hoeven ze niet meer eindeloos te bellen naar de apotheek. Ze weten namelijk precies waar hun pakketje is en wanneer ze deze kunnen verwachten. Dat zorgt ervoor dat jouw team meer tijd heeft om zich te concentreren op belangrijkere taken in de apotheek, zoals receptverwerking, het klaarmaken van recepten en het helpen van patiënten aan de balie.

3. Geen papierwerk, dus meer overzicht

Het  papieren tijdperk is voorbij, want alle administratieve zaken rondom bezorgingen worden digitaal geregeld. Zo ook die oude vertrouwde A4’tjes met adresetiketten. Niet alleen is dit beter voor het milieu, het zorgt ook voor een overzichtelijke organisatie binnen de apotheek. Je weet precies welke medicatie al is afgeleverd en welke nog onderweg is. Geen rondslingerende papiertjes meer dus!

4. Meer werkplezier binnen het apotheekteam

Een van de grootste voordelen is de besparing van tijd. Door efficiëntere routes te plannen en minder tijd kwijt te zijn aan telefoontjes en handmatige administratie, ontlast je je team. En minder werkdruk betekent uiteindelijk meer tevreden en productievere medewerkers.

5. Tevreden patiënten, trouwe patiënten

Als patiënten weten waar ze aan toe zijn, waarderen ze dat. Een strak bezorgproces geeft hen vertrouwen in jouw apotheek. Tevreden patiënten keren terug, waardoor je een vaste groep trouwe patiënten opbouwt.

Medicijnbezorging

Nog verder optimaliseren met de sorteerfunctie en bezorg-app

Wil je de Bezorgmodule nog krachtiger maken? Combineer deze dan met onze sorteerfunctionaliteit en bezorg-app. Dankzij de sorteerfunctionaliteit kun je pakketjes eenvoudig bundelen in bakken, wat de bezorging aan bijvoorbeeld instellingen nog efficiënter maakt omdat je deze in één keer ter hand kunt stellen. Ook zit er een postcode- of afdelingsbewaking op. Met de bezorg-app kunnen de bezorgers snel en gemakkelijk de pakketjes meenemen en bezorgen, waarbij de status hiervan realtime is terug te zien in de apotheek, wat zorgt voor nog meer controle en rust.

Medicijnbezorging

Centrale bezorging voor apotheekgroepen

Werk je samen met meerdere apotheken? Dan biedt de Bezorgmodule nóg een slimme oplossing: centrale bezorging. Hierbij wordt de medicijnbezorging vanuit één centrale apotheek geregeld. Dit zorgt niet alleen voor een enorme efficiëntieslag, maar het levert ook tijd op voor het apotheekteam en je bezorgt sneller bij de patiënt. Een mooie oplossing voor apotheekclusters die op zoek zijn naar optimalisatie op grotere schaal.

Uitbesteden van medicijnbezorging met behoud van controle en transparantie

Naast het gebruik van de Bezorgmodule binnen je eigen apotheek, is het ook mogelijk om de medicijnbezorging volledig uit te besteden aan een externe partij, zoals (fiets)koeriersdiensten. Om ervoor te zorgen dat jouw apotheekteam en de patiënten nog steeds profiteren van volledige transparantie en heldere communicatie over de status van de bezorging, is het verstandig om deze bezorgpartij te koppelen aan Recept Locatie. Op die manier blijven alle updates inzichtelijk, zodat jouw team precies weet waar het pakketje zich bevindt en wanneer het aankomt. Zo combineer je de efficiëntie van uitbesteden met de controle en overzicht die Recept Locatie biedt. Bekijk hier welke koppelingen beschikbaar zijn.

Published On: 8 November 2024 / By / Categories: Recept Locatie Blogs / Tags: , , , /

Kopje koffie drinken, digitaal of in de apotheek?

Manon Likkel

Manon Likkel

Eigenaar Apotheek Partners

Lees hieronder onze laatste blogs.

  • Velomedi koppeling

    9 December, 2024

    De stekker erin: Apotheek Partners en Velomedi zijn gekoppeld

  • Webinar Digitale Bestelbakje

    29 November, 2024

    Webinar Digitale Bestelbakje: nooit meer deelleveringen kwijt

  • Ontwikkelkamer op 25 november

    27 November, 2024

    In beweging met De Ontwikkelkamer: inzichten uit de laatste sessie