De toppers van het testteam zitten klaar. Dit betekent dat er weer een release aankomt! Dit keer met nieuwe supersnelle software voor de mobiele displayscanner van Recept Locatie. Deze is eind september voor alle apotheken beschikbaar.

De wensen van gebruikers van Recept Locatie

Met software die al langer bestaat ben je altijd aan het verbeteren. Nu was de software voor scanner aan de beurt. Dagelijks zijn wij met gebruikers in gesprek en luisteren we naar de wensen voor verbetering en nieuwe functionaliteiten. Met een groep van ongeveer 20 apothekers zijn we aan de slag gegaan en hebben we de wensen in kaart gebracht. Een hele belangrijke opdracht was snelheid en stabiliteit. En we zouden geen Recept Locatie zijn als we niet meteen een paar mooie nieuwe functionaliteiten zouden toevoegen.

Van wens naar bruikbare software

Het leveren van goede software is een proces. Als eerste lever je software en daarbij is het belangrijk om kritische gebruikers te hebben die continu een terugkoppeling geven op het gebruik en de functionaliteiten van de software. Daar ontstaat een belangrijke wisselwerking. Maar hoe ziet dat proces van wens naar daadwerkelijke functionaliteit er dan uit en wie heb je daar voor nodig?

  • Ten eerste dus gebruikers van de software, in ons geval van Recept Locatie. Dank voor het delen van jullie feedback en ontwikkelverzoeken. Deze feedback en ontwikkelverzoeken komen bij ons binnen via de Servicedesk en/of gesprekken met relatiemanagers;
  • De feedback en ontwikkelverzoeken registreren wij altijd. Op deze manier hebben we inzicht in welke verzoeken er liggen en hoeveel dezelfde verzoeken er liggen. Deze kunnen we vervolgens categoriseren en prioriteren. Dit wordt gedaan door de productowner;
  • Vervolgens zijn we in de ontwikkelkamer (gebruikerssessie) nog eens door de verzoeken gelopen, met apothekers die onze software gebruiken. Daarin hebben we nogmaals de prioriteit bepaald en daar kwamen al pratende ook nog mooie nieuwe ideeen naar boven;
  • Ook hierbij kwam naar voren dat de software van de mobiele display scanner wel een verbetering nodig had, dus hier mee zijn we aan de slag gegaan;
  • De product owner is samen met de UX-designer (user experience) aan de slag gegaan om de procesflow helemaal uit te werken. Met het uiteindelijke doel het ontwerpen van een betekenisvolle en aangename gebruikerservaring;
  • Vervolgens komt de UI-designer (user interfase) die ervoor zorgt dat dit proces in een visule vormgeving tot in de puntjes is uitgewerkt;
  • Daarna kan het team van gespecialiseerde developers aan de slag om de schetsen te realiseren;
  • En dan is het tijd om te gaan testen! Oftewel: elke knop indrukken en testen of de knop doet wat het moet doen. Als alle feedback van het testen is verwerkt door de developers en de testers akkoord geven, dan zijn we klaar om de software te laten testen door een vaste groep gebruikers (de beta groep). Zijn zij ook akkoord? Dan is het tijd voor de release naar alle gebruikers!
Displayscanner Blog

Functionaliteiten van de nieuwe software

Wat houdt de nieuwe software dan precies in? Een kleine greep uit de functionaliteiten:

  1. De functionaliteiten zijn verbeterd, waardoor acties sneller afgehandeld kunnen worden;
  2. Het design is nieuw en geluiden en kleuren zijn beter en duidelijker;
  3. Het het opbergen van pakketjes in de afhaalkast wordt makkelijker en sneller;
  4. Je kan eenvoudig pakketjes verwijderen uit de afhaalkast met de displayscanner;
  5. Direct aangeven dat je berichten wilt uitstellen, inclusief keuze voor datum én tijd;
  6. Pakketjes kunnen worden gescand op sorteer-bezorglocaties eenvoudiger is. Je kan zelfs een controle op postcode instellen;
  7. De bezorger heeft dus geen aparte computer meer nodig maar kan ook de scanner gebruiken!

Release eind september

Eind september is de nieuwe software voor de mobiele displayscanner beschikbaar voor alle Recept Locatie gebruikers. De nieuwe software is supersnel en stabiel, werkt heel eenvoudig en heeft nog meer functionaliteiten! Ons topteam staat klaar om de software bij alle gebruikers te installeren.

Happy tracking!

Published On: 8 september 2023 / By / Categories: Algemeen / Tags: , , /

Lees hieronder onze laatste blogs.

  • Blog: CGM Track & Trace: perfecte patiëntcommunicatie

    19 maart, 2024

    CGM Track & Trace: perfecte patiëntcommunicatie

  • Groepsfoto CGM

    6 maart, 2024

    Krachtenbundeling met CompuGroup Medical Nederland: CGM Track & Trace

  • Saskia en Manon 10 jaar

    1 februari, 2024

    Apotheek Partners bestaat 10 jaar!