Ben jij klaar voor de soepele overstap van Servisoft naar Recept Locatie? Wij zijn in ieder geval klaar voor alle apotheken die dit jaar nog de overstap moeten maken. Er zijn nog een kleine 200 apotheken die Servisoft track & trace gebruiken. Op 31 december trekt Servisoft definitief de stekker uit haar track & trace-software en moet de overstap gemaakt zijn. 

Servisoft 🠮 Recept Locatie

Overstappen naar een ander softwarepakket is er een die je niet zomaar maakt. Zeker niet als het om een bedrijfs-kritisch proces gaat, zoals track & trace. Toch zullen veel apothekers dit jaar een overstap moeten maken. Onze deuren staan open om jou te ontvangen. Recept Locatie is de enige logische keuze, want:

  • De werkwijze lijkt het meest op die van Servisoft, waardoor de veranderingen minimaal zijn.
  • Recept Locatie draait lokaal in de apotheek en is daarom altijd beschikbaar en stabiel, zonder storingen.
  • Recept Locatie koppelt met elk gewenst systeem in de apotheek.

Warm welkom

Wij hechten er veel waarde aan dat de 500 gebruikers van onze software blij en tevreden zijn. Wij staan voor gelijkwaardigheid en transparantie. Met onze gebruikers willen wij altijd het gesprek voeren over hun behoeften en de uitdagingen in de markt. Dit is vaak individueel, maar ook in groepsverband, zoals bijvoorbeeld in onze Ontwikkelkamer, de gebruikersgroep voor Recept Locatie. Een vliegende start met onze software is hierbij essentieel.

Wij hebben twee implementatiespecialisten – Manal en Maud – die zelf jaren in de apotheek gewerkt hebben. Zij kennen de processen in de apotheek als geen ander. Op het moment dat jij kiest voor Recept Locatie, nemen ze je van begin tot eind helemaal mee met als doel om van de implementatie een feestje te maken. Hiervoor is een goede voorbereiding fundamenteel. Daarom plannen zij met jullie meerdere afspraken in, online en op locatie. Op de dag van de implementatie kun je na de teamtraining op locatie, direct van start met de software. Zij kunnen jou en jouw apotheekteam haarfijn uitleggen wat de verschillen en vooral de overeenkomsten zijn tussen Servisoft en Recept Locatie. Dit kun je overigens ook nog hier teruglezen.

Marktleider

Recept Locatie is marktleider op het gebied van track & trace ín de apotheek én naar de patiënt van de apotheek. Marktleider word je niet zomaar en onze software kent een lange en rijke historie. Recept Locatie bestaat inmiddels meer dan 10 jaar en zoals elk nieuw softwareproduct werd het de markt ingezet met alleen de basisfunctionaliteiten. Het duurt jaren om een softwareproduct naar een volwaardig systeem te brengen die voldoet aan de eisen van de gebruikers.

Er zijn veel factoren die bijdragen aan de duur van softwareontwikkeling. Hoe complexer de software, hoe meer tijd er nodig is om deze te ontwikkelen. Dit kan verband houden met de hoeveelheid functies, integraties met andere systemen, en het aantal gebruikers waarvoor de software bedoeld is. Problemen en bugs kunnen tijdrovend zijn om op te lossen en kunnen ook vertragingen veroorzaken in de ontwikkelingscyclus. Het samenwerken tussen verschillende andere software- of hardwareontwikkelaars kan soms moeilijk zijn en tot vertragingen leiden. Sommige technische beperkingen kunnen de ontwikkeling vertragen, zoals beperkte API’s, onvoldoende infrastructuur of compatibiliteitsproblemen. En tot slot is het testen en bewaken van de kwaliteit van de software een belangrijk onderdeel van de ontwikkeling, maar het kan ook tijdrovend zijn.

Het bevestigt dat een volwaardig track & trace-systeem niet zomaar uit de grond kan worden gestamd, zeker niet in een apotheekorganisatie waarin meerdere systemen worden gebruikt en alles naadloos met elkaar moet communiceren.

Koppelingen

De kern van een goed track & trace-systeem is het samenbrengen en communiceren van de juiste informatie in de apotheek (of in geclusterde apotheken) voor de medewerkers en voor de patiënt. Het verkrijgen van alle informatie van de apotheek is nog een behoorlijke uitdaging, want dit vereist de benodigde koppelingen. Allereerst natuurlijk met de verschillende AIS’en, maar ook ook met alle kluizen, volgnummersystemen, baxterleveranciers, de KIJKsluiter, klanttevredenheidsonderzoeken, postorderaars, (fiets)koeriers, robots, sorteerkasten en ga nog maar even door. Dan hebben we het nog niet eens gehad over het juist inrichten van uitdeelposten of het inrichten van een bezorglocatie. Inmiddels heeft Recept Locatie meer dan 40 koppelingen met praktisch alle systemen in de apotheek. Dus jouw unieke combinatie van AIS, kluis, volgnummersysteem etc. is er ongetwijfeld!  

Dan is het nog de kunst om de juiste informatie op het juiste moment naar de juiste patiënt te communiceren. Met als doel dat de patiënt altijd op te hoogte is van de status, niet onnodig hoeft te bellen en nooit meer hoeft te wachten! 

Mijn Recept Locatie

Dit wordt ondervangen met ons unieke en innovatieve track & trace-portaal voor de patiënt Mijn Recept Locatie. Het geeft jouw patiënten inzicht in welke verschillende geneesmiddelen zijn meegenomen voor bezorging en wat de status is. Ook kunnen ze zien wat er in nalevering staat of wat geleverd wordt van een ander merk. Hiervoor hoeven ze geen contact meer op te nemen met de apotheek, waardoor jouw apotheekteam minder druk ervaart op de apotheektelefoon, -mailbox én balie. Je weet zelf hoe prettig het is om gedetailleerde track & trace te zien van jouw favoriete webshop, waardoor je hen ook nooit meer hoeft te bellen met de vraag wat en wanneer welk product wordt bezorgd.

Daarbij heb je een krachtig wapen in handen tegen de opkomende internetapotheken en hun interactieve track & trace tools.

Published On: 10 februari 2023 / By / Categories: Algemeen / Tags: , , /

Kopje koffie drinken, digitaal of in de apotheek?

Manon Likkel

Manon Likkel

Eigenaar Apotheek Partners

Lees hieronder onze laatste blogs.

  • Bezorging met de Clustermodule

    20 juni, 2024

    Efficiënter samenwerken met de Clustermodule: de toekomst voor apotheken

  • VGZ PREM Automatiseren met Recept Locatie

    19 juni, 2024

    VGZ apotheekprofielen 2025: hoe het werkt en wat je kunt automatiseren

  • 24-uur uitgifte automaat uit het kwaliteitsbeleid van Zilveren Kruis

    18 mei, 2024

    Kwaliteitsbeleid Zilveren Kruis: hoe het werkt en wat je kunt automatiseren